Valvaka.




Sverigedemokraterna.

"Jimmie Åkesson,
challa-lalala!"
WTF? Det är en valvaka, inte en jävla hockymatch!

Så, nu är ett parti med nynazistisk grund inne i riksdagen. Ett parti vars mål är att minska invandringen med 90% (?!) Ett parti som öppet vädjar till äldre smygrasister.

Jag tycker att det är skrämmande, & fullkomligt älskar att i princip alla stora partier har en enad front mot dem. Ett odemokratiskt parti förtjänar inget demokratiskt bemötande.

Moderaterna (och Alliansen).

"Moderaterna vill:
- att fler människor ska våga ta steget tvingas från sjukersättning till arbete.
"

Storebror Reinfeldt ser dig! Genom kameraövervakning och FRA! Be afraid, be very afraid!

Miljöpartiet.
Ska inte skriva så mycket, men grattis som fan till det bästa valresultatet någonsin!


Nu, något helt annat. 
Lägenheten är tyst & lugn, allt som hörs är datorfläkten. Underbart!
Jag har tidigare följt valvakan med Horan, Tott & tre mysiga katter. För att sammanfatta, jäkligt skön kväll.

Imorgon blir det skola. Skall troligtvis sitta med B-teori hela dagen. Jag är helt klart inte motiverad!
Men det är däremot jäkligt skönt att ha något att göra på dagarna. Arbetslöshet tar verkligen kål på en.

Det jag tycker är skrämmande med arbetslöshet är det förbannade hetset om att man ska ut på praktik, är det verkligen så jäkla motiverande att arbeta gratis i en till tre månader? Visst, man får en fot in i företaget. Men många företag använder praktikanter som det de faktiskt är, nämligen gratis arbetskraft!
Så tack men nej tack. 

Nämen, så bittert detta inlägg blev. Jaja.
That´s life!

Robin away!


Kommentarer
Postat av: Angelica G

"WTF? Det är en valvaka, inte en jävla hockymatch!"



Haha, word. Jag undrade mest vad de höll på med :D Men hela deras uppträdande speglade väldigt tydligt min bild av dem - ett väldigt fånigt, ogenomtänkt parti som aldrig i livet skulle klara av att föra en seriös politik och styra ett land -_-'

2010-09-20 @ 04:30:23
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Sanna

Som jag sa... ku klux klan vs. svensexa :P Miljöpartiet ftw!

2010-09-20 @ 19:45:30
URL: http://pipig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0